Saturday 3 October 2015

Nak jual emas anda?

Tips utk jual emas:

Jual kepada urutan berikut;

1.end user
2.dealer
3.peniaga emas online/ofline
4.syarikat yg keluarkan produck
5.pilihan terakhir kedai emas

👆Ini adalah cara2 utk elakkan kerugian bila nk jual emas..

👍Ingat, kedai emas adalah pilihan terakhir.. Kenapa? Sebab susut nilai tinggi.. Kita beli emas utk ikat nilai simpanan kita, bukan dgn niat utk dijual bila harga tinggi..

👉Ingat kalau dh jual belum tentu kita dpt beli dgn harga semasa kita beli dulu..

📝Keburukan membeli jongkong emas di kedai emas

Berdasarkan Kajin: membeli emas di kedai emas bukanlah cara terbaik untuk memaksimakan keuntungan daripada pelaburan emas.. Ia mempunyai beberapa kelemahan..

📝 Antara kelemahan membeli emas pelaburan ( Jongkong Emas, Syiling Emas, Dinar) di kedai emas :
1⃣ Harga emas di kedai emas adalah lebih tinggi berbanding harga emas antarabangsa. Ini kerana harga di kedai emas berdasarkan kepada harga FGJAM sila rujuk laman web http://www.fgjam.org.my/

2⃣ Susutnilai emas yang tinggi antara 13% hingga 30%

3⃣ Jika jongkong emas itu dibalut plastik (contohnya jongkong emas Pohkong Bunga Raya, Wah Chan, Tomei dan PAMP Suisse  Lady Fortuna) maka anda tidak blh buka pembalut plastik tersebut. Jika anda membuka plastik tersebut, maka gold bar tersebut dikira emas terpakai (harga akan dipotong sehingga 30%)  rugi or rugi??

4⃣ Kedai emas blh memanipulasikan harga emas mereka dengan menggunakan alasan workmanship cost (upah tukang). Contohnya, apabila harga emas turun, mereka akan menaikkan harga upah tukang,  apabila harga emas meningkat mereka akan mengurangkan harga upah tukang.

📝 Buatlah pilihan yang bijak. 💪 Di PowerGold, kami menerima pelbagai bentuk emas dengan spread harga yang sangat rendah antara 6%-9% dari harga pasaran. Company untung, ahli juga dapat untung.. Win win situation. Untung or Untung??

Pilihan Ditangan Anda!!
Duit Anda, Anda Tentukan!!

🐾🌴🌸🌴🐾🌴🌸🌴🐾

No comments:

Post a Comment