Wednesday 17 August 2016

5 TAHUN KERJA , RM1200 PUN TAK ADA!

💡5 TAHUN KERJA , RM1200 PUN TAK ADA!

Mengalami masalah seperti diatas ! Pernah tak ko orang ada masalah kewangan baru termenung dan terlintas di fikiran.

"Kalau lah aku simpan RM100 secara konsisten dari dulu , sekarang dah ada RM6000.00 ".

💡SUSAHKAN NAK SIMPAN DUIT ?

Ya betul duit kertas susah nak simpan. Duit kertas itu sendiri sifatnya untuk dibelanja.
Kalau boleh simpan pun, sekejap ajer . Bila dah terkumpul lebih sikit, ada jer yang nak dibeli.

💡EMAS FIZIKAL BOLEH SELESAIKAN.

Ubat untuk orang yang tak boleh simpan duit kertas adalah emas. TUKAR DUIT tu JADI duit EMAS.

💡KENAPA ?

Sebab fitrah manusia dengan emas adalah simpan dan sifat sayang pada emas lebih tinggi berbanding duit. Kebarangkalian nak di belanja amat sukar.

Ini adalah gambar jongkong emas 5 gram Public Gold bernilai RM1000 dan duit kertas yang juga bernilai RM1000.

💡Tanya diri anda 2 soalan:

→Kalau aku ada emas 5 gram, apa aku akan buat?
→Kalau aku ada duit cash RM1000, apa aku akan buat?

Jawapannya tentu emas nak simpan dan RM1000 macam-macam boleh beli.

No comments:

Post a Comment